მოსწავლის სახელი, გვარი:გ.ს
ასაკი:11 წლის
კლასი:IV
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I საფეხური: არასასურველი ქცევების ჩამონათვალი
1.ჭამს
გაკვეთილზე;
2.გაკვეთილის
მსვლელობისას დგება, მიდის სხვის მერხთან, თანაკლასელებს ხელს უშლის მუშაობაში (უხურავს,
ან უშლის წიგნს, რვეულს, არმევს კალამს, ელაპარაკება);
3.ადგომისას
ხელს ჰკრავს , გდააადგილებს მაგიდას , სკამს, იწვევს ხმაურს;
4.დადის
საკლასო ოთახში, დარბის, ეძახის მასწავლებელს;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აღწერეთ მოსწავლის არასასურველი ქცევა დეტალურად
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II საფეხური:
სასურველი ქცევის განსაზღვრა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IIIსაფეხური: არასასურველი ქცევის გაზომვა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დაკვირვება
მოხდა შემდეგ გაკვეთილებზე:ქართული ენა და ლიტერატურა, მათემატიკა.
პირველი დღე-ქართული
ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილი; მათემატიკის გაკვეთილი;
სიხშირე-6-ჯერ 45 წუთის განმავლობაში; ხანგრძლივობა 1-2 წუთი;
ინტენსივობა:
იწყებს დაბალი ინტენსივობით, აგრძელებს ხმამაღლა.
მეორე დღე-ქართული ენა და ლიტერატურა,
მათემატიკა.
სიხშირე-ქართულის გაკვეთილზე
5-ჯერ. ხანგრძლივობა 1-2 წუთი;
ინტენსივობა:
მაღალი.
მათემატიკის გაკვეთილზე
6-ჯერ. ხანგრძლივობა 1-2 წუთი;
ინტენსივობა:
მაღალი.
ცხრილი
N 1
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის ცხრილი
(ქართულის გაკვეთილი-საფუძველი)
პირობითი
ნიშნები: მონაკვეთი-5 წთ
დრო-დაკვირვების დრო
სიხშირე-ქცევის გამოვლენის
სიხშირე
V-ქცევის გამოვლენა
გრაფიკი
N1
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის გრაფიკი
(ქართულის გაკვეთილი-საფუძველი)
პირობითი ნიშნები:X-დრო,
Y-სიხშირე
ცხრილი
N 3
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის ცხრილი
(ქართული გაკვეთილი-საფუძველი)
პირობითი
ნიშნები:მონაკვეთი-5 წთ
დრო-დაკვირვების დრო
სიხშირე-ქცევის გამოვლენის
სიხშირე
V-ქცევის გამოვლენა
გრაფიკი
N 3
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის გრაფიკი
(ქართული გაკვეთილი-საფუძველი)
პირობითი
ნიშნები:X-დრო
Y-სიხშირე
ცხრილი
N 2
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის ცხრილი
(მათემატიკის გაკვეთილი-საფუძველი)
პირობითი
ნიშნები: მონაკვეთი-5 წთ
დრო-დაკვირვების დრო
სიხშირე-ქცევის გამოვლენის
სიხშირე
V-ქცევის გამოვლენა
გრაფიკი
N 2
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის გრაფიკი
(მათემატიკის გაკვეთილი-საფუძველი)
პირობითი
ნიშნები:X-დრო
Y-სიხშირე
ცხრილი N 4
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის ცხრილი
(მათემატიკის გაკვეთილი-საფუძველი)
პირობითი
ნიშნები:მონაკვეთი-5 წთ
დრო-დაკვირვების დრო
სიხშირე-ქცევის გამოვლენის
სიხშირე
V-ქცევის გამოვლენა
გრაფიკი
N
4
გაკვეთილზე არასასურველი
ქცევის გამოვლენის სიხშირის გრაფიკი
პირობითი
ნიშნები:X-დრო
Y-სიხშირე
ქართულისა და მათემატიკის გაკვეთილებზე
არასასურველი ქცევის გამოვლენის საერთო სიხშირის გრაფიკი
პირობითი ნიშნები:X-დრო
Y-
სიხშირე
ლურჯი-ქართულიI
დღე
წითელი-
მათემატიკა Iდღე
მწვანე-ქართული
II დღე
იისფერი-მათემატიკა
II დღე
|
V საფეხური:
ქცევის ფუნქცია
|
რა მოთხოვნილების დაკმაყოფილებას ემსახურება ქცევა?
ყურადღების
მიქცევა- გიორგის
უნდა , მასწავლებლის და მოსწავლეების ყურადღება მიიქციოს.
მატერიალური- ტკბილეულის
მიღება (ბებია უყიდის ფუნთუშას, ვაფლს,
შაქარყინულის „მამალოს“
თავის არიდება- გიორგი თავს არიდებს დავალების
შესრულებას.
|
VI საფეხური:
განმამტკიცებლების შერჩევა
განმამტკიცებლის შერჩევა
ა.მატერიალური
ბ.სოციალური
განმამტკიცებლის
მიღების ფორმა: უშუალო, გადაცვლითი, გადავადებული
მასწავლებელი
უხსნის გიორგის, თუ იგი არ დაარღვევს ქცევის წესებს (ანუ, აღარ გაიმეორებს
თავის არასასურველ ქცევას გაკვეთილების პერიოდში),დღის
ბოლოს იგი მიიღებს 1ცალ სტიკერს წითელი მანქანის სურათით.
თუ 5 დღეში
მოაგროვებს 5 სტიკერს, კვირის ბოლოს გადაცვლის პატარა სათამაშო მანქანაზე.
თუ გიორგი მონაწილეობას მიიღებს ჯგუფურ მუშაობაში,
შეასრულებს მასწავლებლის ინსტრუქციას, მასწავლებელი მეორე კვირის ბოლოს დაუმატებს 1ცალ ოქროსფერ სტიკერს მზით.
მეორე კვირაში შეგროვებულ 6ცალ ( 5წითელი, 1 ოქროსფერი)
სტიკერს გიორგი გადაცვლის 1ცალ განსხვავებულ სათამაშო მანქანაზე.
მესამე და მეოთხე კვირის განმავლობაში გიორგი აგროვებს
სულ 4ცალ სტიკერს(კვირაში1ც. წითელს - ქცევის წესების შესრულებისათვის და 1ც. ოქროსფერს-.საგაკვეთილო აქტივობებში მონაწილეობისათვის).
თავის 4ც. სტიკერს გიორგი გადაცვლის 1ც. ბოლო სათამაშო მანქანაზე, რომელიც განსხვავდება
წინა ორისაგან. მას უკვე აქვს პატარა კოლექცია.
სოციალური განმამტკიცებელი:
მეხუთე კვირიდან, ყოველი დღის ბოლოს მასწავლებელი გიორგის (თუ იგი გააგრძელებს პირობის
შესრულებას, არ დააღვევს
შეთანხმებას), საშინაო დავალების რვეულში თავისი ხელით
ჩაუხატავს გაცინებულ მზეს. 5 ასეთი „მზის“ შემდეგ მასწავლებელი გადასცემს კვირის
გმირის „სერთიფიკატს“, ხოლო თვის ბოლოს თვის
გმირის „სერთიფიკატს“, რომელშიც აღნიშნული იქნება, რისთვის გაიცა ის. მაგ“ ქცევის
წესების შესრულებისა და ჟგუფურ აქტივობებში მონაწილეობისათვის“.
მომდევნო პერიოდში მასწავლებელი შესაფერის დროს კონკრეტული
აქტივობის შესრულებისათვის შეაქებს გიორგის:მორიგეობა, ყვავილების მორწყვა ,სუფთად
შესრულებული დავალება,ქცევის წესების დაცვა და სხვა.
|
VII საფეხური:
არასასურველი ქცევის ჩაქრობის სტრატეგია
|
მოლაპარაკება
მასწავლებელი ესაუბრება გიორგის შესაძლო ექსკურსიის შესახებ, რომელიც კლასმა უნდა
დაიმსახუროს.
თუ გიორგი შეეცდება „გვერდით დაუდგეს“კლასს, კვლავ
შეასრულებს მასწავლებლის ინსტრუქციებს, დაიცავს ქცევის წესებს,ბავშვები ახალი, კრიალა
მიკრო ავტობუსით გაემგზავრებიან ბათუმში,ულამაზეს ზღვიპირა ქალაქში, სადაც უამრავი საინტერესო და სახალისო
გასართობი ელოდებათ.
მასწავლებელი მომხიბლავ ფერებში უხატავს გიორგის ზღვაზე
ნავით გასეირნებას,კარუსელებზე თავბრუდამხვევ ტრიალს, აკვარიუმისა და დელფინარიუმის
საოცარ სამყაროს...
|
VIII საფეხური:
განმამტკიცებლის შემცირება
|
რაოდენობრივი: სულ გიორგი იღებს 15 ცალ სტიკერს ,რომელსაც ცვლის
3ც. სათამაშო მანქანაში.
პირველ 5დღეში - 5ც სტიკერს ქცევის წესების შესრულებისათვის, რომელსაც ცვლის
1ც მანქანაზე.
მეორე 5 დღეში,
თუმცა ერთით მოიმატა სტიკერების რაოდენობამ,
მაგრამ ამას აქვს თავისი გამართლება - გიორგი ,როგორც წინა კვირაში, ქცევის წესების
შესრულებისათვის იღებს
5ც. სტიკერს, მაგრამ ამას ემატება გიორგისათვის მოტივაციის
გაზრდის ჩანაფიქრი, რაც საკლასო აქტივობებში მონაწილეობისათვის დამატებული 1ც.ოქროსფერი
სტიკერით გამოიხატა. ის მიღებულ სტიკერებს
სხვა მოდელის სათამაშო მანქანაზე ცვლის.
მესამე და მეოთხე კვირის განმავლობაში გიორგი აგროვებს
სულ 4ცალ სტიკერს(კვირაში1ც. წითელს - ქცევის წესების შესრულებისათვის და 1ც. ოქროსფერს-.საგაკვეთილო აქტივობებში მონაწილეობისათვის).
თავის 4ც. სტიკერს გიორგი გადაცვლის 1ც. ბოლო სათამაშო მანქანაზე, რომელიც განსხვავდება
წინა ორისაგან. მას უკვე აქვს პატარა კოლექცია.
თვისობრივი:
მასწავლებელი
მატერიალურ განმამტკიცებელს ცვლის სოციალურით, როცა გიორგის საშინაო დავალების რვეულში უხატავს მზეს. იზრდება მოსწავლის მოტივაცია.
გიორგი აგრძელებს ქცევის წესების დაცვას, აქტივობებში მონაწილეობას,
საშინაო დავალების რვეულში იმატებს მზის „სმაილიკები“ და გიორგი ჯერ კვირის , ხოლო შემდეგ თვის გმირის
„სერთიფიკატის“ მფლობელი ხდება.
განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია,რომ გიორგიმ გააცნობიეროს,
რატომ გადაეცა მას ეს ჯილდო. მასწავლებელი
აღნიშნავს მოსწავლის წინსვლას კონკრეტულ აქტივობებში,რაც გიორგის უმაღლებს
თვითშეფასებას და უზრდის მოტივაციას.
ლეილა ნიკოლაიშვილი
|
No comments:
Post a Comment